fredag den 6. juli 2007

Undersoegelse af den gamle bjergvej til Isafjoerdur

Paa vejen til Isafjoerdur blev jeg fraraadet at cykle paa den gamle gjergvej over fjeldet paa grund af dens daarlige standard, manglende vedligeholdelse efter indvielse af tunnellen i 1996.
Idag maatte jeg undersoege sagen nærmere. Jeg cyklede op til ca 230 meter over havet i loebet af kun 3 km, hvoraf de sidste 500 m var med 12% stigning.
Ved selvsyn kunne den daarlige tilstand konstateres, men uden oppakning paa cyklen skulle bjerget nok kunne passeres.
Flotte udsigter og optræk til regn, som begyndte da jeg naaede tilbage til campingpladsen. Det foerste regnvejr i 15 dage.
Paa nettet kan jeg nu laese at Sjaelland - herunder Roskildefestivalen er ramt af grumt regnvejr...














2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kære Vagn!

Det da ubeskrivelig spændende at følge dig. Og du tager billeder... Og det er knivskarpe, og meget rammende.
Du ser godt ud, og virker ved godt mod. Det glæder os alle her i Præstø.

Jeg går og funderer på en lille foredragsaften i Varmecentralen i Præstø når du vender hjem til Danmark..

Det varmeste hilsner fra os alle!
Per Rasmussen
Præstø

Cykle Island Rundt 2007 sagde ...

Hej Per!
Tak for kommentar - saa lever han altsaa endnu. Nu er jeg igen Akureyri for fra imorgen - soendag - at cykle til Husavik og derfra videre mod nord og oest for at kigge paa nye spændende lokaliteter. Jeg haaber undervejs paa en daglang udflugt til vulkanen Askja med en 27 grader varm soe i bunden af krateret. Den har jeg droemt om at besoege i flere aar - den ligger jo blot udenfor alfarvej - inde i landet - find den selv paa et kort...

Hilsen Vagn