mandag den 16. juli 2007

Michael Rasmussen i GULT...

Med stor fryd erfarer jeg her paa netcafeen paa biblioteket i Akureyri at Michael Rasmussen igaar paa flotteste vis triumferede i Tour de France.
Paa http://www.politiken.dk/ - læste jeg:
Hentede ene mand etapesejren.
Efter et meget langt togt på ottende etape over tre kategori 1-bjerge i selskab med færre og færre ryttere, satte den 59 kilo lette dansker det afgørende angreb ind på sidste stigning og kørte ene mand op og hentede etapesejren hjem.

Imponerende og flot - uden sammenligning i oevrigt - saa vejede jeg ogsaa 59 kilo da jeg for et par dage siden vendte tilbage til Akureyri - det har jeg ikke vaeret nede paa siden cykleturen til Nordkapp for 9 aar siden...

Nedenfor nogle billeder snuppet fra Politikkens hjemmeside, samt jeg ved start fra Akureyri for snart 4 uger siden - til sidst en hjemmeside der informerer om Nordislands mange spændende facetter.






Hjemmesiden med informationer om muligheder paa det nordlige Island:

http://www.nordurland.is/

2 kommentarer:

Naja sagde ...

Hej Vagn,

Saa er Jacob og jeg kommet til Spanien - naermere bestemt Girona. Her er meget varmt og det er slet ikke til at vaere udendoers midt paa dagen, saa vi faar slappet af paa bedste spanske maner.

I morgen gaar turen ud til kysten, hvor vi forhaabentligt kan blive afkoelet i havet.

Rigtig god tur tilbage til Danmark. Det har vaeret spaendende at foelge med i her paa siden.

Kh

Naja

Cykle Island Rundt 2007 sagde ...

Hej Naja og Jacob!
Jeg takker for de gode oensker - ligesaa til Jer. Imorgen rejser jeg tilbage til dansk hverdagsliv.
Jeg laegger lidt indtryk fra Akureyri paa bloggen - saa maa billeder af vandfald og boblende mudderpoele og meget andet blive lagt paa naar jeg kommer hjem.

Hav en rigtig god ferie - med solcreme faktor 30.

Hilsen Vagn