torsdag den 28. juni 2007

Netcafe i Grundarfjörður

Det er idag den 8. dag paa cyklen. Vejret fortsat fint, solrigt og toert, men en del blaesende. Runder de 600 km senere idag.

Cyklisten med Snæfellsnes i baggrunden
Sidder paa netcafe i Grundanfjordur http://www.grundanfjordur.is/ paa nordside af Snæfellsnes, som jeg passerede igaar.
Boede paa camping i nat i Olafsvik. Jeg proever at uploade billeder, men jeg kan ikke minimere dem - saa det giver problemer. Mens jeg venter paa upload, kan jeg jo skrive videre.
For et par timer siden moedte jeg en belgisk cyklist, som nu cyklede paa 3. aar...Han havde senest cyklet i Thailand - lige inden cykling Island Rundt. Sidste aar havde han cyklet fra Alaska til Mexico. Hjemturen til Belgien skulle gaa over Færoeerne-Bergen-Nordkapp-Finland osv. Havde netop faaet oplyst, at arbejdsgiveren kunne give et 4. orlovsaar - saa ville han cykle rundt i Himalaya op i 5600 m over havet - se det var jo en hardcore cyklist...

Den friske belgiske cyklist paa vej vesterud...

Cykler videre til Stykkisholmur. Tager i morgen færge til Flatey midt Brejdafjord. Derefter retning Patreksfjordur og derefter til Europas vestligste punkt Latrabjerg. Saadan er planen pt - jeg tvivler paa at cykle tilbage til sydlandet - nok istedet for tilbage til nord og ostlandet...
Nedenfor et par snapshots, som giver indtryk af de flotte landskaber, som passeres.
Kirkjefjell lige udenfor Grundanfjordur - 469 meter hoejt

2 kommentarer:

Annelise Bach Nielsen sagde ...

Hej cykelmyg Vagn! Skønne billeder - spændende med ruteændring.
Har du mødt nogle heste? Landskabet ser bart ud, så det kan være,at der ikke kan leve nogen heste på de lavaskråninger? Fortsat god tur, Annelise

Cykle Island Rundt 2007 sagde ...

Hej Annelise!

Tak for kommentar. Jo - heste er der da allevegne. Jeg lægger et par snapshots paa bloggen.

hilsen Vagn