torsdag den 21. juni 2007

Ankommet til Akureyri

Landet vel i Akureyri. Blev fint afhentet af Lilja i lufthavnen. Graavejr og 12 grader ved ankomst.


I Liljas lejlighed fik jeg en god middag sammen med Lilja og hendes mor en fisk ýsa og derefter en dessert: Skyr med rjomi (floede). Fint og flot. Gæstfrit.


Overnattet i en lejlighed andetsteds i Akureyri indehaveren paa ferie.
Udsigten fra lejligheden sent i aftes.

Nu er det tid til at starte cykeltur. Det er overskyet og let regn. Jeg cykler mod bjergene, som ses paa billedet nedenfor.

4 kommentarer:

Naja sagde ...

Hej Vagn,

Godt at turen til Island forløb fint - selvom jeg kan forstå, at der var lidt problemer med at få cyklen med fra Kastrup.

Det ser rigtig fint ud - særligt med sne på bjergene. Håber at dagens første etape er forløbet efter planen.

Jeg er selv ved at være rejseklar og har sidste arbejdsdag i morgen inden turen går østpå.

Kh

Naja

Kenneth sagde ...

Hej Vagn - på vulkaner

Kommunikation i Lolland Kommune er med dig hele vejen. Vi glæder os til at høre og se mere om din Tour de Hekla.

Med ønske om godt vejr og medvind på grusvejene sender dine arbejdskolleger de bedste ønsker for dagens pedal-udfordringer.

Stor hilsen
Kenneth

Unknown sagde ...

Hej Vagn.
Dejligt med denne blog, så vi kan følge dig rundt på Island.
Glæder mig til at høre mere.

Mange hilsner
Kirsten

Cykle Island Rundt 2007 sagde ...

Kære bidragydere her paa bloggen. Lige nu sidder jeg paa turistinformation i Borgarnes. Har nu cyklet ca. 370 km - koerer nu vestpaa for at naa campingplads ved Snorrastadir i retning Snoefellsnes inden dagen er omme.

Mange hilsener Vagn